Cadeautje van de Bieb

Cadeautje van de Bieb.

Vanwege de ingebruikname van ons nieuwe gebouw heeft de bieb voor de leerlingen van groep 6, 7 en 8 een zeer aantrekkelijk aanbod….

De Makersbuzz komt naar Odiliapeel

Op uitnodiging van de Bibliotheek Uden komt op woensdag 14 december de Makersbuzz naar het IKC Den Dijk in Odiliapeel.

De bus komt speciaal voor de leerlingen van groep 6, 7 en 8. Zij kunnen zich aanmelden voor een workshop Stop Motion of een workshop Greenscreen. Hiervoor krijgen ze op school een formulier. Aanmelden kan bij de bibliotheek in school, tijdens openingsuren: Maandag 18.00 – 19.30 uur / donderdag 14.00 – 15.30 uur.

Workshop Stop Motion Kerstthema: van 13.00 – 14.30 uur

Maak je eigen kerstkaart met de stop motion techniek! In deze workshop ga je zelf aan de slag met foto’s, stop-motion film rondom het thema Kerst. Je leert zo samenwerken en content creëren op het gebied van Media. Wat heb je allemaal nodig om een film te maken? Met elkaar maak je een verhaal, werkt een script uit en maak je je eigen attributen met de 3D printer, de vinylsnijder of laser.. De film zit nog in je hoofd staat op papier, tenzij je er een echte unieke film van maakt!

Workshop Green Screen: van 15.00 – 16.30 uru

Film jezelf voor de greenscreen, en beland in je eigen droomwereld! Een greenscreen is een groen scherm wat veel wordt gebruikt in films en op televisie. Bijvoorbeeld bij de weerman op tv of Harry Potter, wanneer hij op zijn bezemsteel door de stad vliegt. In werkelijkheid vliegt hij voor een groen scherm, en de stad wordt met de computer in de film gezet!

In deze workshop bedenken jullie zelf een scenario en een setting voor een korte film. Je verdeelt de rollen en maakt een eigen korte speelfilm voor het groene doek.

Media
  • makersbuzz.jpeg